Aktualności

Środa 23 lipca 2017
Zamknij wpis

Międzyzdrojska pielgrzymka na Jasną Górę 2017 - Maryjnym szlakiem świętych

Przeżywając na Międzyzdrojskim Królewskim Wzniesieniu Rok Maryjny związany z 100 rocznicą objawień Matki Bożej Fatimskiej, w środę 20 września 2017 r. z błogosławieństwem ks. proboszcza prałata dra Mariana Jana Wittlieba wyruszyliśmy na pielgrzymkę autokarową „śladami Maryjnych świętych” pod hasłem: „Idźcie i głoście”, dołączając jak wiele parafii, do archidiecezjalnego, już 46 pielgrzymowania do Jasnogórskiej Matki Kościoła – Patronki Pomorza Zachodniego.

Pierwszym etapem pielgrzymowania była Góra św. Anny, gdzie w Eucharystii przez wstawiennictwo „matki Maryi i babci Jezusa”  prosiliśmy za nasze rodziny w pokoleniach. Po modlitwie i zwiedzeniu sanktuarium św. Anny „Samotrzeciej” udaliśmy się do papieskiego miasta Wadowice, gdzie zobaczyliśmy nowoczesne muzeum – dom rodzinny Jana Pawła II. Byliśmy zachwyceni prowadzeniem pani przewodnik i pięknymi ekspozycjami ukazującymi życie Karola Wojtyły i pontyfikat Papieża Polaka, tego który zaufał do końca Maryi – Totus Tuus. Następnie nawiedzając wadowicką bazylikę, a w niej kaplicę chrzcielną, przy której chrzczony był „mały Karol” podziękowaliśmy za nasz sakrament chrztu i dziecięctwo Boże. Pielgrzymi dzień zakończyliśmy w Kalwarii Zebrzydowskiej apelem Maryjnym przy cudownym obrazie Matki Bożej Kalwaryjskiej.

W kolejnym dniu pielgrzymowania udaliśmy się do Krakowa, aby nawiedzić Łagiewnickie Sanktuarium Miłosierdzia Bożego i Centrum Jana Pawła II na Białych Morzach. W papieskim ośrodku urzekły nas piękne biblijne mozaiki autorstwa znanego jezuity Marco Rupnika oraz cudowne malowidła pokazujące spotkania Jana Pawła II z Maryja w różnych sanktuariach świata. Mogliśmy także zobaczyć niezwykłą relikwię: przestrzeloną i zakrwawioną sutannę papieską z dnia zamachu 13 maja 1981.

Po krakowskich sanktuariach, w strugach deszczu, udaliśmy się na nocleg w kierunku Zakopanego. W piątkowy poranek poszliśmy górskim szlakiem na Kalatówki, aby w dniu wspomnienia liturgicznego bł. siostry Bernardyny Marii Jabłońskiej – założycielki żeńskiego zakonu Albertynek - nawiedzić jej pustelnie i pustelnie św. brata Alberta. Na koniec pobytu w górach, pojechaliśmy do „Polskiej Fatimy” na Krzeptówki, aby w eucharystycznej modlitwie dziękować i zawierzyć Pani Fatimskiej nasze rodziny, parafię, miasto, które na 70-lecie polskich praw miejskich przyjęło duchową opiekę  św. Piotra Apostoła. Tak wzmocnieni duchowo ruszyliśmy w kierunku Częstochowy. Po wieczornym posiłku i zakwaterowaniu przeszliśmy na Jasną Górę, aby wziąć udział w Apelu Jasnogórskim, który rozpoczął nasze modlitewne czuwanie. O północy uczestniczyliśmy w pontyfikalnej Mszy św., której przewodniczył ks. bp Henryk Wejman, który w homilii zachęcał, aby każdego dnia swoim życiem potwierdzać i przyjmować Chrystusa jako Pana i Zbawiciela. Co wytrwalsi zostali jeszcze na nocnym czuwaniu.

Poranna droga krzyżowa, pod parasolkami, na Wałach Jasnogórskich wieńczyła pielgrzymkę. Po zakupieniu pamiątek i pożegnaniu się z Matką Bożą na prywatnej modlitwie ruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Kaliszu, by zawierzyć się opiece i wstawiennictwu św. Józefa.

Po pielgrzymce, bogatej w pięknie, uduchowione przeżycia, umilonej modlitwą i śpiewem, dotarliśmy szczęśliwie „do domu”. Dziękując wszystkim uczestnikom i pielgrzymom, życzę dużo odwagi i błogosławieństwa, aby „iść i głosić” orędzie fatimskie i Dobrą Nowinę o zbawieniu. Maryja jest zawsze z nami i wskazuje nam drogę do swego Syna.